Sportul ca instrument de incluziune în cadrul proiectelor Erasmus+

În perioada 14.07.2024-19.07.2024 a avut loc a doua mobilitate în cadrul proiectului Erasmus + „Play4Peace”,  cod de referință 2023 R001-KA210-YOU-000178287, la Afyonkarahisar-Turcia, gazdă fiind Asociația Bolvadin Belediyesi Spor Kulubu,Turcia, iar participanți tineri și lucrători de tineret din România (Asociația Luckovid) Slovacia (Slovak Sport Organisation), Ungaria (Asociația KDIE).Alături de gazdele din Turcia s-au realizat activități pe teme de discriminare, segregare, teme legate de multiculturalitate. totul sub marea umbrela inclusivă a activităților sportive.

Activitățile desfășurate în cadrul mobilității susțin învățarea și incluziunea într-o lume globalizată, accentuându-se valoarea socială și educațională a patrimoniului cultural european. Instituția gazdă a realizat o serie de activități și vizite de documentare  menite să dezvolte tinerilor abilitatea de a se exprima liber, de a percepe diversitatea ca una dintre cele mai de preț frumuseți ale umanității, de a aprecia patrimoniu și valorile lui educaționale. Profilul participanților a fost acela al unor tineri apartinând grupurilor vulnerabile sau pasionați de sport.

În prima zi s-au desfășurat activitățile de deschidere ale mobilității, precum: vizitarea instituției-gazdă, ceremonia de primire, prezentările ale fiecărei instituții și  activitățil desfășurate în cadrul proiectului și s-au prezentat sporturile reprezentative ale țărilor participante, cum ar fi Cirit or çavgan sport tradițional din Turcia, oina din România sau meta din Ungaria.

Tot în această zi, prin desfășurarea unui atelier de pictură tradițională (marbling)s-au prezentat materiale, instrumente și tehnici folosite de artiștii turci și s-a încercat dezvoltarea capacității participanților de folosire a acestora.

În următoarea zi autoritățile locale din regiunea Afyonkarahisar au invitat grupurile participante la o întrevedere unde s-au purtat discuții legate de problemele tinerilor din țările participante la proiect.

Tot în această zi au fost vizitate locuințele rupestre din zona istorică Frigya, unde au fost admirate basoreliefurile și picturile, păstrate și puse în valoare de-a lugul timpului de către localnici. 

În ziua următoare grupurile au fost organizate ateliere de lucru pe teme legate de discriminare, segregare, incluziune, teme legate de multiculturalitate au realizat activități sportive, prin care s-a încercat dezvoltarea capacității participanților de a combate discriminarea și de a împărtăși experiențe pe aceste teme.

Activitățile au contribuit și la dezvoltarea competențelor lingvistice, prin participarea la conversații în limba engleză, lucrând în grupuri multiculturale. Activitățile propuse au fost concepute de gazdele noastre pentru a crea mici ,,comunități de învățare”, prin schimburi de experiență, modele de bune practici și pedagogie digitală.

A ceastă experiența ne-a arătat că sportul ca mijloc de incluziune socială, promovând comunicarea ca și alte activități precum muzica, pictura sunt folositoare și vitale pentru mulți elevi.,în primul rând, pentru că lor le plac aceste activități; în al doilea rând, pentru că este, de asemenea, un mod de a învăța cu plăcere și, în cele din urmă, deoarece creierele și corpurile elevilor au nevoie de ele.

Mobilitatea s-a încheiat inedit pentru toți participanții cu cina festivă și cu prezentarea de către participanți a unor dansuri și obiceiuri  tradiționale specifice fiecărei țări.

Experienţa acestei mobilităţi a demonstrat capacitatea tinerilor de a interacţiona, de a schimba idei şi de a-şi pune în valoare cunoştinţele și abilitățile, de a coopera în vederea implementării sarcinilor de lucru specifice unui proiect Erasmus.

La final, au fost înmânate certificatele și au fost discutate următoarele sarcini de lucru și activități din cadrul proiectului Erasmus Play4Peace, care va aduce alături membri ai fiecărei comunități folosind sportul ca un mijloc de a uni și depăși barierele dintre tineri.

Participanți:

Popa Virginia

Dragotă Teodora

Popa Sandu

Piper Cristina-Codruța

Dilion Nikita

Streja Mihai-Adrian

Popa Mihnea

2 Comments on “      Sportul ca instrument de incluziune în cadrul proiectelor Erasmus+”

  1. La importancia del equilibrado dinamico [url=https://www.ebay.com/str/vibromeraportugal/]Dynamic Balancing for Drone Propellers[/url]

Comments are closed.