ENGIE – 320.000 lei amendă pentru calculul incorect al facturilor la gaze

ANRE a sancționat compania Engie România pentru nerespectarea reglementărilor legate de plafonarea prețurilor la gaze. Reacția companiei nu a întârziat să apară.

Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) a efectuat verificări la furnizorii de energie electrică și gaze naturale, din toamna anului trecut până în prezent, pentru a determina conformarea acestora cu legislația privind plafonarea prețurilor. În urma controalelor, abateri au fost identificate doar la Engie România, care a fost amendată cu suma de 320.000 de lei, conform unui comunicat al ANRE.

Controalele au vizat cei mai importanți trei furnizori de gaze naturale: E.ON România, Engie România și Premier Energy, având ca obiectiv evaluarea conformității acestora cu prevederile de plafonare a prețurilor între 1 aprilie și 30 septembrie 2023. Conform legislației, furnizorii trebuiau să aplice prețul cel mai mic dintre plafonul stabilit de stat și cel din contract.

Rezultatele verificărilor au arătat că E.ON și Premier Energy au respectat reglementările. În schimb, Engie a emis facturi pentru anumite categorii de clienți non-casnici care nu respectau aceste reglementări, motiv pentru care a primit o amendă de 320.000 de lei.

Ce spune Engie

Într-un răspuns pentru HotNews.ro, Engie România a explicat că sancțiunea a fost determinată de o diferență de interpretare privind modul de calcul al prețurilor zilnice și media lunară a prețurilor de achiziție pentru portofoliul non-casnic, aspecte care n-ar fi fost clarificate în ghidul ANRE.

„ENGIE Romania s-a conformat și a remediat imediat situațiile constatate, după ce a luat la cunoștință clarificările aduse de ANRE și înainte chiar de finalizarea controlului. Modificarea a vizat exclusiv clienții non-casnici, cu efect de scădere a prețului mediu de achiziție a gazelor naturale în medie cu 0,6 bani/kWh pentru consumul din perioada aprilie-noiembrie 2023. ENGIE Romania asigură opinia publică că respectă legislația și reglementările în vigoare și că are un comportament responsabil în relația comercială cu clienții săi”, se arată în comunicatul companiei. Engie România a corectat situația, emițând facturi rectificate și returnând sumele încasate în mod eronat.